• March 29, 2024

آموزش مشاهده و حذف دستگاه های متصل به Apple ID در آیفون

آموزش مشاهده و حذف دستگاه های متصل به Apple ID در آیفون

آموزش مشاهده و حذف دستگاه های متصل به Apple ID در آیفون

به لطف قابلیت جدید منتشر شده در نسخه ۱۰٫۳ سیستم عامل iOS، از این پس شما می توانید دستگاه های متصل به حساب اپل خود را درون گوشی آیفون مشاهده و یا حذف نمایید.

بقیه درادامه مطلب

شما همچنین می توانید وضعیت قابلیت های “Find My Phone” و “iCloud backup” دستگاه های متصل را بررسی کرده و مشخصات آن ها را از جمله مدل، نسخه و شماره سریال را مشاهده کرده و کارت پرداخت اپل دستگاه را حذف نمایید. تمامی این اطلاعات در یک مکان ساده جمع آوری شده تا بتوانید با اختیار کامل دستگاه های اپلی خود را مدیریت کنید.

برای دسترسی به پنل مدیریت دستگاه های متصل شده به Apple ID به بخش تنظیمات دستگاهی که با آن به حساب اپل خود متصل شده اید وارد شوید. طراحی رابط کاربری پوسته جدید بخش تنظdمات آی او اس، قسمت مدیریت دستگاه های اپل را در بالا قرار داده که دسترسی به آن را آسان می کند. بر روی لینک پروفایل در بالای صفحه کلیک کرده تا وارد منوی Apple ID شوید.

آموزش مشاهده و حذف دستگاه های متصل به Apple ID در آیفون

به پایین منوی Apple ID پیمایش کنید تا دستگاه های متصل به اکانت اپل از جمله تمامی دستگاه های iOS، سری Apple TV، ساعت های هوشمند این شرکت و کامپیوتر های احراز هویت شده شامل ویندوز و مکینتاش که با نرم افزار هایی مانند آی‌تونز و یا نرم افزار iCloud وارد شده اند را مشاهده نمایید.

در این آموزش با کلیک بر دستگاه آیپد متصل شده خود نگاهی به اطلاعات مجزای این دستگاه می اندازیم:

آموزش مشاهده و حذف دستگاه های متصل به Apple ID در آیفون

در این قسمت می توانید اطلاعات متنوعی از دستگاه متصل شده از جمله وضعیت قابلیت Find My iPhone و همچنین وضعیت iCloud backup را مشاهده کنید. توجه داشته باشید که اگر این قابلیت ها را در دستگاه مذکور فعال نکرده باشید این دو مورد در بخش مشخصات دستگاه نمایش داده نخواهد شد.

آموزش مشاهده و حذف دستگاه های متصل به Apple ID در آیفون

در ادامه این منو همچنین می توانید مدل، نسخه iOS و شماره سریال دستگاه (برای درخواست گارانتی و یا مقاصد مشابه) را مشاهده کنید. همچنین در صورتی که بخش پرداخت اپل (Apple Pay) دستگاه با یک کارت معتبر پیکربندی شده باشد می توانید کارت و یا کارت های متصل را از طریق این منو حذف نمایید.

و در آخر پرکاربردترین قابلیت این منو، شما می توانید با مراجعه به بخش تنظیمات هر دستگاه در پایین منوی آن با کلیک بر لینک “Remove From Account” و سپس تایید عمل خود دستگاه موردنظر را از میان دستگاه های متصل شده به حساب اپل با آگاهی از نتیجه عملیات حذف نمایید.

با اینکار شخص دارنده دستگاه موردنظر نمی تواند به سرویس های iCloud و Apple متصل شود. در واقع بعد اینکار دیگر نمی توان با دستگاه منقطع شده خرید را از طریق حساب اپل انجام داد و یا به بخش تنظیمات حساب اپل از طریق آن دستگاه دسترسی پیدا کرد. اما اینکار موجب پاک شدن دستگاه نمی شود و برای پاکسازی آن از راه دور نیاز است تا ابتدا قابلیت Find My iPhone را برای آن فعال کرده و پس از فعال سازی پیش از حذف دستگاه آن را پاکسازی نمایید.

با حذف شدن دستگاه از لیست حساب اپل در صورت نیاز به اتصال مجدد آن به اکانت اپل نیاز است تا مجددا مشخصات Apple ID خود را در آن دستگاه وارد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید