• March 19, 2024

تور کیش و بلیط کیش

تور کیش و بلیط کیش

 

تور کیش و بلیط کیش

 

کیش یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری برای مسافران داخلی در کشور ماست . روزانه بیش از چندین پرواز از شهرهای مختلف کشورمان راهی جزیره کیش میشوند و هزاران نفر اقدام به تهیه بلیط کیش برای بازدید از این جزیره زیبا مینمایند  .

 

اما چرا این جزیره انقدر طرفدار دارد و این تعداد مسافر برای تهیه بلیط کیش از شهرهای مختلف کشور اقدام مینمایند . پاسخ این پرسش را میتوان در زیباییهای طبیعی و بکر این جزیره جستجو کرد .

تور کیش و بلیط کیش

کیش جزیره ای برای غواصی و آرامش

معمولا زمانی که صحبت از آرامش و غواصی می‌شود ناخودگاه به جزیره ی زیبای کیش و سواحل نیلگون و زبیای خلیج فارس فکر می کنیم و هوس می‌کنیم تا سفری به این جزیره زیبا داشته باشیم.

پس خودتان را برای یک روز هیجان انگیز آماده کنید، لباس غواصی بپوشید و کپسول هوای را چک کنید و در آخر خودتان را در آب های خلیج فارس رها کنید. اگر منصرف شدید و نیامدید بی شک یکی از زیباترین سواحل مرجانی دنیا را از دست داده‌اید و سال‌ها حسرت آن را خواهید داشت .

ساحل مرجانی خلیج فارس به علت برخورداری از مرجان‌هایی به اشکال مختلف و صدف‌های رنگارنگ و انواع حلزون‌ها و سنگ‌های دریایی که هراز گاهی آب خلیج آنها را به ساحل می‌آورد، به اندازه ای زلال و شفاف هستند که به راحتی می توانید هر موجود جنبنده‌ای را در داخل آب ببینید.

بعضی اوقات نیز مرجان‌های رنگی در زیر آب دیده می شود که بسیار جذاب و تماشایی هستند.

مرجان‌ها پس از مرگشان به صورت سنگ‌های اسفنجی با روزنه‌هایی ریز مانند استخوان‌های سفید رنگی می شوند که باعث زیبایی چندین برابر سواحل کیش شده است.

با غواصی در جزیره کیش شانس بازی کردن با دلقک ماهی و خیار دریائی را خواهید داشت که قطعا تجربه ی فراموش نشدنی خواهد بود.

از دیگر اماکن گردشگری و دیدنی که می توان برای گردشگران کیش معرفی کرد قنات کیش است که در حدود بیش از ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و زمانی آب شرب ساکنان قدیمی جزیره را تامین می‌کرده است و امروزه به شهر زیرزمینی کاریز برای بازدید گردشگران مبدل شده است. این شهر دیدنی در عمق ۱۶ متری زیر زمین قرار گرفته است. بخشی از سقف آن با سنگواره، صدف و مرجان‌هایی که ۲۷۰ تا ۵۷۰ میلیون سال قدمت دارند مزین شده است.

شهر زیرزمینی کاریز در فهرست آثار ملی ثبت شده است و به دو دلیل می تواند در فهرست آثار و ابنیه جهانی، مطرح و ثبت گردد. اول دلیل این است که کاریز در دل تنها جزیره مرجانی دنیا قرار دارد و دومین دلیل، تنها بنایی است که سقف هایش با صدف‌ها و مرجان‌های طبیعی پر شده است.

 

جزیره کیش با نظر داشتن وسعتش یکی از وسیع‌ترین و کم‌خطرترین سواحل دنیا به شمار می رود. زیرا آب‌های ساحلی کیش فاقد کوسه می باشند و استفاده از آب دریا کاملا بی‌خطر است.

البته کوسه‌هایی که گاهی در ساحل دیده می‌شوند، از ماهی‌های کوچک تغذیه می‌کنند و برای شناگران خطری ندارند.

ساحل کیش یکی از استثنایی ترین سواحل دنیاست چراکه هم در فصل سرما و هم در فصل گرما میزبان گردشگران داخل و خارج کشور خواهد بود

اگر تمایل دارید در فصل زمستان به جزیره ای کیش سفر کنید گویی در فصل بهار در جزیره کیش هستید چراکه جزیره کیش در این زمان از سال، آب هوایی مطلوبی دارد بنابراین برای تهیه بلیط کیش همین امروز دست به کار شوید.

تنها کافیست جهت سفر به جزیره کیش تور کیش خود را رزرو کنید. با توجه به امکانات، جاذبه های دیدنی خاص جزیره سفر به آن هزینه مناسبی را برایتان در پی خواهد داشت.

یکی دیگر از جاذبه های جزیره که توصیه می شود از دست ندهید، تماشای غروب آفتاب در کنار ساحل صخره‌ای و کشتی یونانی کیش است.

همچنین مراکز خرید کیش از شیک‌ترین و مجهز ترین مراکز خرید در ایران به شمار می رود.

شرایط ویژه كيش برای رشد صنعت گردشگری

 

 

 

تور کیش و بلیط کیش

شرایط ویژه كيش برای رشد صنعت گردشگری

 

در گفت و گویی که فدریکو سوماروگا با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش داشتند در ارتباط با انتقال تجربیات صد ساله صنعت گردشگری سوییس به جزیره کیش آمادگی خود را اعلام کردند.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با فدریکو سوماروگا مدیر ارشد پروژه‌ های گردشگری سوئیس جهت ایجاد زمینه های مشترک برای تبادل گردشگر و بررسی راهکارهای توسعه روابط اقتصادی و گردشگری دیدار و گفت و گو کردند.

مظفری در این دیدار از ظرفیت های خوب گردشگری جزیره کیش، عدم نیاز به دریافت روادید برای گردشگران خارجی، معافیت های مالیاتی و گمرکی و تسهیلات قانونی برای سرمایه گذاران خارجی و همچنین از آمادگی برای تعاملی نزدیک در حوزه های گردشگری و اقتصادی خبر دادند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به سابقه درخشان کشور سوئیس در صنعت گردشگری تاکید کردند. بهره مندی از تجارب موفق این کشور با تعامل بیشتر دو طرف در زمینه های آموزشی را امری ضرورری تلقی کردند.

وی اضافه نمود: با سرمايه گذارى هاى جدى و هدفمند در جزيره كيش می توانیم توسعه گردشگرى را به دنبال داشته باشیم که در حال حاضر نیز در دستور کار گرفته است.

مظفری در خصوص اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف گردشگری جزیره کیش با تبيين برنامه های در دست اجرا بیان داشتند: جزیره کیش میزبان ۲ میلیون گردشگر است و با توجه به پتانسیل و زیر ساخت های اساسی و شرایط آب و هوایی مطلوب و خاص، در بیش از نیمی از سال جزیره کیش می تواند مقصد پرطرفدار کشورهای اروپایی به ویژه سوییس باشد.

وي افزود: گردشگران کشورهای اروپايی در ایام سرد سال این فرصت را خواهند داشت تا جهت استفاده از شرایط مناسب آب و هوایی و امکانات تفریحی، دیدنیها و تفریحات کیش و آرامش به جزیره زیبای کیش سفر کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه بیان داشت جزیره کیش با بهره مندی از ظرفیت های خوب اقلیمی و توسعه شاخه های مختلف گردشگری مى تواند به مقصدی برای ارائه خدمات در حوزه های گردشگری، ورزشی و گردشگری سلامت برای کشورهای اروپایی تبدیل شود.

مدیر ارشد پروژه‌های گردشگری سوئیس بیان کرد: سازمان متولی گردشگری در سوئیس به دو مقوله مهم آموزش و توسعه به ‌صورت جدی سرمایه‌گذاری کرده است و در حال حاضر سازمان گردشگری این کشور ۲۳۰ پرسنل دارد که ۶۰ درصد آن‌ها در خارج از این کشور مشغول به کارند.

 

 

ظرفیت های بالقوه گسترده ای در ایران وجود دارد. باید مشخص شود که در چه شرایطی هستیم و چه گونه فعالیت هایی امکان عملیاتی شدن را دارد. گردشگری با صنایع و نهادهای مختلفی درهم تنیده شده و هماهنگی بین آنها و سازماندهی بازارهای بین المللی و منطقه ای بسیار مهم است.

سوماروگا به ظرفیت های خوب گردشگری منطقه آزاد کیش اشاره کرد و بیان نمود: با توجه به اینکه جزیره کیش تعامل خوبی بین نهادهای دولتی و خصوصی مرتبط با گردشگری دارد، شرایط ویژه ای برای رشد صنعت گردشگری وجود خواهد داشت.

منبع سایت تور کیش: تورکيش.net