• March 19, 2024

روش استفاده از IP و روش پیدا کردن آن

روش استفاده از IP و روش پیدا کردن آن

روش استفاده از IP و روش پیدا کردن آن

پروتکل اینترنت یا همان IP برای هر کامپیوتری مانند اثر انگشت، منحصر به فرد می باشد. آدرس IP این امکان را می دهد تا بتوانید با استفاده از آن با دیگر دستگاه ها اتصال برقرار کنید. ولی مشکلی که وجود دارد ممکن است هکر ها از این آدرس ها به نفع خود استفاده کنند.

آدرس IP چیست؟

بقیه درادامه مطلب

این آدرس از یک سری از اعداد از هم جدا شده که با اعشار و نقطه چین نشان داده شده است و از ۰٫۰٫۰٫۰ تا ۲۵۵٫۲۵۵٫۲۵۵٫۲۵۵ است. اکنون ما از ورژن چهارم این پروتکل استفاده می کنیم. در واقع جایگزینی است برای ورژن ششم آن که در سال ۱۹۹۵ منتشر شده است.

یک هکر خوب سعی بر این دارد تا IP خود را نشان ندهد. و همچنین ممکن است پشت یک سرور پروکسی مخفی شوند. پس یعنی آدرس IP که شما از آن ها شماهده می کنید واقعی و فیزیکی نمی باشد.

با استفاده از IP شما می توانید منبع ایمیل را پیدا کنید. MakeUseOf reader با استفاده از همین آدرس می تواند مکان مشتری های خود را که از سایت آن ها خریداری کرده اند پیدا کند. ابزار اساسی ای وجود دارد که به ما محل ارائه دهنده خدمات اینترنت ISP را را مشخص می کند و شما را می تواند به اطلاعات عمومی برای پیدا کردن آن ها دسترسی پیدا کنید. خوشبختانه اینترنت از سایت هایی تشکیل شده است که به شما در رابطه با اثر IP کمک کند.

قسمت اول: اثر IP برای شهر یا کشور اصل و نسبتان

MyIpTest.com

روش استفاده از IP و روش پیدا کردن آن

این وب سایت برای شما طیف وسیعی از خدمات منطقه جغرافیایی را فراهم می کند که شامل ابزار هایی است که به جستجوی IP ،IP دریافتی، Traceroute ،Ping و غیره می شود. به شما این اجازه را می دهد تا فرستنده با استفاده از ایمیل و حتی فیسبوک را ردیابی کنید.

همچنین شما به صورت دستی می توانید IP شخص دیگری را نیز پیدا کنید. در قسمت آدرس IP می توانید آدرس مورد نظر خود را وارد کنید و پس از آن می توانید موقعیت شخص مورد نظر خود را پیدا کنید و همچنین در گوگل مپ برای شما علامت گذاری هم می شود.

Geotool

روش استفاده از IP و روش پیدا کردن آن

آدرس IP خود یا طرف مقابلتان را در قسمت جستجو آن وارد کنید و اطلاعات وسیعی را که شامل اسم میزبان، کد پستی و زمان آن را برای شما مشخص می کند. این سایت از گوگل مپ برای نشان دادن مکان آدرس مورد نظر شما استفاده می کند.

HostIP

روش استفاده از IP و روش پیدا کردن آن

هم اکنون تقریبا ۹,۲۴۵,۱۰۴ ورودی به دیتا بیس آن است. شما می توانید اطلاعات به این دیتا بیس بدهید. این پروژه یک جایگزین برای پایگاه داده های منطقه جغرافیایی می باشد.

این سایت هم چنین یک افزونه فایر فاکس و یک برنامه iOS را فراهم می سازد – گرچه دقت آن مورد بحث است – تست سرعت که فلش می خواهد را پیشنهاد می کند.

DomainTools

روش استفاده از IP و روش پیدا کردن آن

شما با استفاده از این سایت می توانید به جستجو توسط IP بپردازید. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که ابتدا باید سایت را بررسی کنید تا ببینید چگونه می توانید این کار را انجام دهید. اطلاعات جامعی که این سایت در اختیار شما قرار می دهد شامل نام، در مورد شماره تلفن، و آدرس ایمیل می باشد.  پس شما می توانید با استفاده از این سایت به بررسی این موارد از طرف مقابلتان دست پیدا کنید.

Arul John’s Utilities

روش استفاده از IP و روش پیدا کردن آن

با یک قسمت جستجو و یک آدرس IP شما می توانید به ردیابی بپردازید. همچنین این سایت به شما این اجازه را می دهد تا شماره تلفن های آمریکا را ردیابی کنید. شما می توانید یک ردیاب IP برای سایت خود به عنوان یک ابزار گوگل اضافه کنید.

IP-Address

روش استفاده از IP و روش پیدا کردن آن

در اینجا سه صفحه وجود دارد که به شما نمایش داده می شود. صفحه نخست برای IP شما را تشخیص می دهد. در قسمت IP-Tracer منبع تمام آدرس های IP می باشد. در قسمت بعدی شما شما می توانید با وارد کردن مشخصات کسی که برای شما ایمیل فرستاده است مشخصات آن طرف را به راحتی بدست بیاورید.

IP Address Location

روش استفاده از IP و روش پیدا کردن آن

این وب سایت ابزار های متفاوتی برای پیدا کردن مکان IP مورد نظر شما، در اختیارتان قرار می دهد. با یک ورودی شما می توانید مکان هر IP را پیدا کنید و کد کشور و پرچم کشور را نیز می توانید پیدا کنید. همچنین شما می توانید با استفاده از آن به بررسی اعتبار آدرس ایمیل نیز بپردازید.

قسمت دوم: چگونه آدرس IP خود را پیدا کنیم

بعضی ها بر این باور هستند که این آدرس مربوط به محل زندگی شما می باشد در صورتی که به این سادگی که گفته می شود نیست. با استفاده از این هفت ابزار آنلاینی که به شما توضیح داده شد شما فقط درباره افراد دیگر اطلاعات کسب نمی کنید بلکه می توانید اطلاعات خود را نیز بدست بیاورید.

سرویس های آنلاین زیادی وجود دار د که شما با استفاده از آن ها می توانید به سرعت IP خود را بدست بیاورید. اکنون چند تا از آن ها را برای شما نام می بریم:

WhatIsMyIPAddress

IP Chicken

Trace My IP

My IP Address

اگر شما از گوگل استفاده می کنید می توانید فقط My IP Address را تایپ کنید و برای شما آورده می شود. این یک راه سریع و بسیار آسان است. حال می بینیم که این کار را در انواع سیستم عامل ها چگونه می توان انجام داد.

برای ویندوز:

بر روی دکمه ویندوز کلیک راست کنید و بر روی Command Prompt بزنید.

یک جعبه سیاه برای شما آورده می شود برای شما پدید می آید و در آنجا عبارت ipconfig/all را بزنید و پس از آن بر روی enter بزنید.

پس از آن برای شما اطلاعاتی در مورد کامپیوتر می آید که در این صفحه می توانید IP خود را نیز ببینید.

روش استفاده از IP و روش پیدا کردن آن

برای مک:

در این جا Mac Terminal را باز کنید.

عبارت ifconfig را تایپ کنید. یک سری اطلاعات برای شما آورده می شود که برای فیلتر کردن آن می توانید عبارت  زیر را تایپ کنید:

ifconfig | grep “inet ” | grep -v 127.0.0.1

سپس می توانید IP خود را مشاهده کنید.

برای سیستم عامل های Mint  ولینوکس:

قسمت Terminal را باز کنید که برای این کار می توانید با زدن کلید های Ctrl+Alt+T آن را بیاورید.

عبارت زیر را تایپ کنید:

hostname –I

اکنون می توانید IP خود را مشاهده کنید.

امیدوارم با استفاده از این مقاله بتوانید به راحتی به جستجو با IP بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید