• April 16, 2024

معرفی چت مخفیانه یا سکرت چت در تلگرام

معرفی چت مخفیانه یا سکرت چت در تلگرام

معرفی چت مخفیانه یا سکرت چت در تلگرام

یکی از ویژگی هایی که تلگرام دارد، سکرت چت نام دارد. در این نوع چت شما می توانید با مخاطب خود به صورت کاملا مخفی به چت بپردازید و همچنین در این چت شما می توانید تایمری را تنظیم کنید که پیام های شما پس از چند ثانیه به صورت خودکار پاک شود. در این مقاله از سرزمین دانلود می خواهیم در مورد ویژگی های آن بپردازیم.

رمزگذاری سرتاسری ( End to End Encryption )

بقیه درادامه مطلب

شما می توانید پیام هایی که می دهیدی و دریافت می کنید را رمز گذاری کنید. یعنی کسی غیر از شما نمی تواند پیام های شما را درک کند و بفهمد. این کار را با هیچ ابزاری نیز نمی توانند انجام دهند. پس با این کار می توانید در محیطی کاملا امن و به دور از دسترس بقیه به گفتگو بپردازید.

ویژگی از بین رفتن چت به صورت خود کار ( Self-Destruct )

شما می توانید با استفاده از این ویژگی کاری کنید تا پیام های شما به صورت خودکار در زمانی مشخص پاک شود. در این قسمت با توجه به تنظیماتی که وجود دارد شما می توانید زمان آن را نیز مشخص کنید. برای این که از این قابلیت استفاده کنید به تنظیمات بروید و بر روی گزینه Self-Destruct بزنید.

عدم هماهنگ سازی آن در دستگاه های دیگر

شما اگر بر روی گوشی خود از این استفاده کنید و بر روی کامپیوتر نیز تلگرام داشتید، این چت بر روی کامپیوتر نمایان نمی شود. شما بر روی هر دستگاه دیگری نیز تلگرام داشته باشید برای شما نمایان نمی شود و فقط بر روی همان دستگاهی که در آن این چت مخفی را تشکیل دادید قابل مشاهده است.

عدم امکان فرستادن پیام ها برای دیگران

شما در این چت نمی توانید هیچ یک از پیام های خود را برای دیگران بفرستید. یعنی نه شما و نه طرف مقابلتان، نمی تواند پیام هایی که شما برای هم فرستاده اید را برای افراد دیگری فوروارد کنید.

رمز گذاری فایل های ارسالی و دریافتی

در سکرت چت نیز می توانید عکس و فیلم بفرستید ولی این فایل ها رمز گذاری خواهد شد. به عبارت دیگر کس دیگری نمی تواند پی ببرد که شما چه چیزی را برای مخاطبتان فرستاده اید. همین ویژگی می تواند به شما در بسیاری از کار ها کمک کند.

اطلاع راسنی در صورت گرفتن اسکیرین شات

در این چت اگر طرف مقابل شما تصمیم بگیرد که از صفحه چت اسکیرین بگیرد، به شما اطلاع داده می شود که مخاطب شما این کار را کرده است. هرگاه عبارت Took a Screen Shot برای شما نمایش داده شد بیانگر همین اتفاق می باشد.

امیدوارم با توضیحات داده شده توانسته باشید تا بدانید سکرت چت یا چت مخفی در تلگرام چیست و چه کاربردی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید