• May 17, 2024

دانلود MS-DOS 4.0 – سیستم عامل ام‌اس-داس محصول سال ۱۹۸۸، اپن سورس شد

دانلود MS-DOS 4.0 – سیستم عامل ام‌اس-داس محصول سال ۱۹۸۸، اپن سورس شد

به گزارش رند دامین , در بخش کانال دانلود برنامه
دانلود MS-DOS
| سیستم عامل ام‌اس-داس محصول سال ۱۹۸۸، اپن سورس شد |
 
MS-DOS 4.0 ام-اس-داس (به انگلیسی: MS-DOS) (کوتاه شدهٔ Micro Soft Disk Operating System) یک سیستم‌عامل تجاری مایکروسافت می‌باشد.  اولین نسخته از ام‌اس-داس، در سال ۱۹۸۱ و سرانجام آخرین نسخه آن در سال ۲۰۰۰ انتشار یافو ام‌اس-داس، یک سیستم‌عامل تک کاربره و تک کاره با خط فرمان بود که اکنون بعد از گذشت ۴ دهه از تولد آن، مایکروسافت ام‌اس-داس را اپن سورس اعلام کرد.
سیستم‌عامل Microsoft Disk Operating System یا به اختصار MS-DOS، سیستم‌عاملی بود که نخستین کامپیوترها به آن مجهز بودند. زمانی که هنوز “ویندوز” به عنوان سیستم‌عامل در دنیا وجود نداشت، بسیاری از سیستم‌ها در دنیا با “داس” کار می‌کردند. اکنون که ام‌اس-داس به تاریخ پیوسته، مایکروسافت MS-DOS 4.0 را متن‌باز اعلام کرده است. با وجود اینکه ام‌اس‌-داس، امروز برای انجام کارهایی در سطح و پیچیدگی امورات کامپیوتری روزمره‌ی ما بسیار ساده و ابتدایی است، اما مطالعه و دسترسی به سورس کد این سیستم‌عامل می‌تواند از نگاه آموزشی در نوع خود جالب توجه باشد؛ چرا که این محصول همه آن‌چیزی که مایکروسافت ۲ سال قبل از انتشار اولین نسخه از ویندوز به آن رسیده بود. هم اکنون می توانید آخرین نسخه و جدیدترین ورژن نرم افزار Cursr را از سایت رند دامین دانلود دریافت نمایید.
 
 

 
شما علاقه‌مندان می‌توانید از طریق صفحه گیت‌هاب ام‌اس-داس، نسخه جدید آن که به تازگی اپن سورس شده را دانلود کنید. (MS-DOS 4.0)
 
 
تصاویری از محیط ام‌اس-داس :
 

 

ترافیک نیمه بها

سایت و سرور دانلود “رند دامین دانلود” در داخل کشور میزبانی می شوند و در سامانه ثبت دامنه های اینترنتی با میزبانی داخلی ثبت شده است. جهت اطلاع از نیم بها بودن ترافیک دانلودی، ریز مصرف تون رو چک کنید یا با ISP خود تماس بگیرید. در صورت نیمه بها نبودن می توانید در سامانه https://195.cra.ir شکایت خود را ثبت کنید. امیدوارم خبر  دانلود MS-DOS 4.0 – سیستم عامل ام‌اس-داس محصول سال ۱۹۸۸، اپن سورس شد براتون مفید بوده باشه

دیدگاهتان را بنویسید