• March 19, 2024

کلینیک روانشناسی بوجیکا | مرکز مشاوره روانشناسی | کلینیک روانشناسی در تهران

کلینیک روانشناسی بوجیکا | مرکز مشاوره روانشناسی | کلینیک روانشناسی در تهران

توصیه هایی برای انتخاب یک کلینیک روانشناسی مناسب 

اگر قبلاً به یک کلینیک روانشناسی مراجعه نکرده اید ، ممکن است ندانید چگونه جایی را پیدا کنید که متناسب با نیازهای خاص شما دارای امکانات باشد. در اینجا به دنبال جستجوی کلینیک روانشناسی و ارائه دهنده سلامت روان مناسب، مواردی را باید در نظر داشته باشید.

به چه نوع کمک روانشناسی نیاز دارید؟

در مرکز مشاوره   روانشناسی متخصصانی هستند که شرایط سلامت روان شما را تشخیص داده و مشکلات شما را معالجه می کنند. بیشتر آنها حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. مطمئن باشید که روانشناسی که انتخاب می کنید مجوز ارائه خدمات بهداشت روان را دارد.  در زیر برخی از متداول ترین انواع متخصصان کلینیک های روانشناسی را مشاهده می کنید.

روانشناس بالینی

همانطور که از نام این گروه خوانده می شود ، این روانشناس در کلینیک ها و بیمارستان ها حضور دارد تا پس از شنیدن هر خبر بد ، از افرادی که در پریشانی روانی هستند به آن ها کمک کند. آنها برای برخی از مشکلات مانند کمک به بهداشت روانی کودکان و بزرگسالان ، سلامت روانی در کودکان یا سلامت روان افراد بزرگسال متخصص هستند. برخی از روانشاسان به صورت مشاوره تلفنی خدمات درمانی آنلاین در زمینه خانواده ، ازدواج و کودک را ارائه میدهند . روانشناسان بالینی به نوعی قادر به انجام مسئولیت های مربوط به اکثر شاخه های روانشناسی هستند.

متخصص روانشناسی کودک

روانشناس کودک ، کودکان و نوجوانان را ارزیابی و درمان می کنند. آنها به کودکان کمک می کنند تا با استرسهایی مانند طلاق ، مرگ و یا انتقال مدرسه روبرو شوند. مراجعین آنها ممکن است شامل کودکانی باشد که به انواع مختلفی از اختلالات رشدی مانند ناتوانی در یادگیری یا اختلالات روانی مبتلا هستند

روانشناس خانواده در کلینیک  روانشناسی بوجیکا

روانشناس خانواده به بررسی مسائلی مانند زوج درمانی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره طلاق و به طور کلی مسائل مربوط به خانواده می پردازد.

روانشناس مشاوره

رایج ترین نوع روانشناسی است. به دلیل زندگی سریع و پر استرس امروزی ، دامنه روانشناسان مشاوره در مقایسه با گذشته افزایش یافته است. روانشناس مشکلات مربوط به شما را بررسی خواهد کرد. این مسائل موضوعات مربوط به مشکلات رفتاری ، مشکلات عاطفی ، اختلالات روانی ، استرس و افسردگی را شامل می شود.

بازی درمانگر

یک درمانگر آموزش دیده می تواند از زمان بازی برای مشاهده و کسب بینش در مورد مشکلات کودک استفاده کند. سپس درمانگر می تواند به کودک در کشف عواطف و مقابله با آسیب های حل نشده او کمک کند. از طریق بازی ، کودکان می توانند ساز و کارهای مقابله ای جدید و نحوه تغییر مسیر رفتارهای نامناسب را بیاموزند.

متخصص نوروفیدبک (در برخی موارد)

روانپزشک (در برخی موارد)

چه عواملی را باید در نظر بگیرید؟

این عوامل را هنگام انتخاب در بین انواع مختلف ارائه دهندگان سلامت روان در یک کلینیک روانشناسی در نظر بگیرید. در صورت عدم توانایی در تشخیص متخصص مورد نظر می توانید از دپارتمان تشخیصی که برخی کلینیک ها دارند بهره ببرید.

نگرانی یا وضعیت شما

بیشتر ارائه دهندگان بهداشت روان طیف وسیعی از شرایط را درمان می کنند ، اما ممکن است یکی از افراد دارای تخصصی متناسب با نیاز شما باشند. به عنوان مثال ، اگر شما اختلال خوردن دارید ، ممکن است نیاز به مراجعه به روانشناسی داشته باشید که در آن زمینه تخصص دارد. اگر مشکل زناشویی دارید ، ممکن است بخواهید با یک مشاور ازدواج و درمانگر خانواده مشورت کنید. به طور کلی ، هرچه علائم شما شدیدتر باشد یا تشخیص شما پیچیده باشد ، به متخصص با مهارت و توانایی بیشتری نیاز دارید.

آیا به دارو نیاز دارید؟ یا مشاوره؟ یا هر دو؟

برخی از ارائه دهندگان سلامت روان مجاز به تجویز داروها نیستند. بنابراین ممکن است انتخاب شما تا حدودی به نگرانی شما و شدت علائم شما بستگی داشته باشد. شاید لازم باشد بیش از یک متخصص را ببینید. به عنوان مثال ، شما ممکن است برای دارو درمانی به روانپزشک مراجعه کنید و یک روانشناس یا یک ارائه دهنده دیگر بهداشت روان برای مشاوره داشته باشید.

محیط یک کلینیک روانشناسی باید چگونه باشد؟

محیط و طراحی کلینیک روانشناسی نکته ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا معمولا افرادیکه به کلینیک مراجعه می کنند نیاز به آرامش و احساس اطمینان خاطر دارند. هنگامیکه افراد در محیطی قرار بگیرند که تمام جزئیات آن به منظور ایجاد احساس خوشنودی و آرامش در آن ها طراحی شده به طور قطع احساس خوشایند تری خواهند داشت و درمان آن ها نیز نتیجه بخش تر خواهد بود. به برخی نکات مورد نیاز برای این کار اشاره می کنیم:

انتخاب رنگ 

انتخاب رنگ در محیط کلینیک های روانشناسی مسئله بسیار مهمی است زیرا افراد با دیدن رنگ ها بلافاصله احساسات گوناگونی در درونشان شکل می گیرد. به عنوان مثال استفاده از رنگ های خیلی تند و هیجان آور مانند قرمز در افراد ایجاد انرژی زیادی به صورت ناگهانی می کنند و برای محیط روانشناسی که با هدف ایجاد آرامش طراحی می شود مناسب نیستند. رنگ هایی که برای استفاده در کلینیک ها مناسب تر اند طیف رنگ هایی مانند سبز، سفید، آبی هستند.

سکوت و آرامش نسبی

به طور کلی به یاد داشته باشید هنگام انتخاب مکان برای تاسیس یک کلینیک روانشناسی جایی را انتخاب کنید که از نظر سر و صداهای محیطی تقریبا آرام باشد تا در زمان جلسات مشاوره دچار مشکلات در زمینه تمرکز و آرامش نشوید.

شرایط دمایی مناسب

به مسئول پذیرش یا منشی کلینیک تاکید کنید که همیشه به مطلوب بودن دمای محیط کلینیک اهمیت بدهد و سعی کند آن را در شرایط ثابت و درستی حفظ کند.

در نظافت و نظم محیط دقیق باشید

گاهی افرادی به کلینیک شما مراجعه می کنند که ممکن است مبتلا به اختلال وسواس یا موارد مشابه باشند و با دیدن آشفتگی غیر معمول در کلینیک احساس اضطراب در آن ها افزایش بیابد.

چگونه می توان یک کلینیک روانشناسی مناسب پیدا کرد؟

از شرکت بیمه درمانی خود بخواهید لیستی از کلینیک های تحت پوشش را ارائه دهد. بسیاری از شرکتهای بیمه لیستی از کلینیک هایی را که پوشش می دهند در اینترنت قرار می دهند.

توصیه ای را از پزشک یا متخصص خود بخواهید.

از دوستان مورد اعتماد یا خانواده بپرسید.

اینترنت را در زیر دسته هایی مانند شماره خدمات جامعه ، مشاوران ، روانشناسان ، روانپزشکان یا سازمان های خدمات اجتماعی جستجو کنید.

چه چیزی را باید در یک متخصص روانشناس جستجو کنید؟

هنگام انتخاب متخصص روانشناس، این موارد را در نظر بگیرید:

تحصیلات ، آموزش ها ، مجوزها و تجربیات

رویکردهای درمانی

ساعات کاری ، هزینه و مدت زمان جلسات

از پرسیدن تعداد زیادی سؤال دریغ نکنید. یافتن یک فرد مناسب برای برقراری یک رابطه خوب و استفاده بیشتر شما از درمان بسیار مهم است.

.

برای استفاده از خدمات روانشناسی و روانکاوی درهمه زمینه ها
و تعیین نوبت ویزیت با متخصصان کلینیک روانشناسی بوجیکا تماس بگیرید

۰۹۲۱۲۷۷۳۷۲۴۰۲۱۲۲۶۳۶۸۵۸۰۲۱۲۶۷۶۷۹۴۵